Thinks out of box..

Salam sejahtera,

Semua orang tahu yang seorang peniaga seharusnya berfikir di luar kotak (Think Out-of-box kata orang putihnya), tapi berapa ramai yang betul-betul mempraktikkannya? Dalam bidang saya, iaitu Kedai Famasi Retail, macam mana kita nak praktikan ye?

Saya tak tahu prang lain buat macam mana. Tapi antara cara saya adalah dengan menawarkan perkhidmtan yang kedai farmasi lin tak buat iaitu Pengurusan Luka atau Dressing. Kawasan saya ni banyak kilang. Maka banyaklah expatriate nye. Mereka2 kalau ke klinik untuk buat basic dressing pun dah kena caj ratus2. Maka saya melihat perkara ini sebagai satu peluang. Kebetulan pula staf saya semuanya jururawat terlatih dan mereka memang biasa buat dressing ni, maka setelah mendapat persetujuan mereka maka kami pun menawarkan perkhidmatan ni dengan harga yang berpatutan. Alhamdulillah, sambutan menggalakkan.
Bukan sahaja abang2la yang mendapatkan perkhidmatan kami, malah orang tempatan juga datang utk buat dressing terutama bagi penghidap lencing manis dan selepas kemalangan..

Alhmdulillah, disamping mendapat sale kami juga dapat membantu mereka2 yang memerlukan perkhidmatan ini. Kadang kala, perkhidmatan ini dilakukan dirumah pesakit terutama bagi mereka yang tidak dapat bergerak.

So, ini adalah salah satu tindakan berfikir di luar kotak yang telah kami praktikkan di kedai kami..

20141007-123741.jpg

Leave a Reply

